PERSONVERNERKLÆRING HERMES II AS

I Hermes II AS skal vi behandle dine personopplysninger sikkert og med respekt. Vi er ansvarlige for å behandle personopplysninger om våre eksisterende, tidligere og potensielle kunder, brukere av nettsiden og andre kanaler hvor vi er i kontakt med våre kunder på en lovlig og sikker måte.

Dette omfatter:

  • Innsamling av personopplysninger
  • Registrering av personopplysninger
  • Lagring av personopplysninger
  • Utlevering av personopplysninger
  • Sletting av personopplysninger

Informasjon vi kan lagre:

  • Fullt navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-postadresse
  • Kundehistorikk og vår kommunikasjon med deg
  • Fakturainformasjon

Opplysninger som eventuelt blir lagret etter avsluttet kundeforhold, blir anonymisert.Alle ansatte hos oss har taushetsplikt omkring kundeforhold og personopplysninger. Har du spørsmål om vår personvernerklæring eller behandling av personopplysninger, er det bare å ta kontakt.

Hvorfor lagrer vi personopplysninger?

For å gjøre kontakten mellom deg og oss enklere – og for å kunne gi deg best mulig service. For å kunne levere våre tjenester og produkter til deg, trenger vi en del informasjon fra deg. Vi lagrer kun informasjon som er nødvendig og relevant for vår leveranse. Hvilke opplysninger som lagres avhenger av din type forespørsel og ditt kundeforhold til oss. Det kan også være aktuelt å lagre informasjon for å kunne sende deg opplysninger om dine ønskede produkter og tjenester og eventuelle relevante tilbud.

Hvordan behandler vi personopplysninger?

Vi benytter noen systemer som vil kunne ha betydning for deg når du er i kontakt med oss. Dette er de viktigste og hvordan vi bruker dem:

  • Zendesk er vårt supportsystem. Her sendes det inn forespørsler eller tilbakemeldinger til oss. Saker som sendes inn her lagres så lenge du er kunde hos oss, eller inntil tre år, for at vi skal kunne svare deg raskere neste gang.
  • Nyhetsbrev: Sender vi et nyhetsbrev, skal du i forkant ha sagt «ja» til å motta det.
  • E-post: E-poster til oss lagres etter samme retningslinjer som for Zendesk. Vi oppfordrer våre kunder til ikke å sende sensitiv informasjon via ukryptert e-post.
  • Kontaktskjema: Ditt kontaktskjema lagres kun så lenge det er nødvendig for den kontakten vi må ha med deg.
  • Facebook: Facebook er en del av vår markedskommunikasjon. Vi lagrer ikke informasjon fra Facebook utover det som vedrører din kundekontakt med oss. Direktemeldinger videresendes til vårt supportsystem for effektiv besvarelse.
  • Regnskap: Nødvendig informasjon for å kunne motta og sende fakturaer lagres.
  • Filarkiv: Vi benytter en lokal, sikker server for lagring av filer tilknyttet våre kunder.

 

Vi er til enhver tid pålagt å følge gjeldende lovgivning for behandling av personopplysninger.

Nettsidestatistikk

Vi bruker ulike verktøy for å analysere trafikken på våre nettsider og tilby våre besøkende en bedre brukeropplevelse.

Informasjonskapsler (cookies)

Vi benytter informasjonskapsler (cookies) for å kunne gi deg bedre tjenester. Ved å benytte nettsiden vår samtykker du til at vi setter disse i din nettleser. De fleste nyere nettlesere aksepterer cookies automatisk.

Hvis du ikke ønsker dette så kan du endre innstillingene i din nettleser. Tips for dette finner du på www.nettvett.no. Der finner du også mer informasjon om cookies.

Google Analytics

Vi bruker Google Analytics for å samle inn anonymiserte opplysninger om de besøkende på vår nettside. Dataene anvendes blant annet til å se hvor mange som besøker nettsiden, hvor lenge besøket varer, hvilke undersider de besøker og hvilke nettlesere som benyttes. Informasjonen som sendes til Google Analytics anonymiseres, og kan ikke knyttes til deg som person før du eventuelt sender inn et kontaktskjema til oss.

Hvor lenge lagrer vi opplysningene?

Vi lagrer ikke opplysninger om deg lenger enn nødvendig. Dette betyr at vi lagrer nødvendig informasjon, som du har gitt oss, så lenge du er kunde hos oss. For å kunne gi deg god service, lagrer vi også informasjon om eventuelt arbeid som er gjort for deg i inntil tre år etter at du har sluttet som kunde hos oss.

Innsyn og sletting av opplysninger

Du har rett til innsyn i personopplysningene vi har lagret om deg (med mindre deler av disse er unntatt ved lov). Hvis du ønsker at vi skal utlevere, endre eller slette dine personopplysninger, er det bare å ta kontakt med oss (se kontaktinformasjon).

Ansvarlig databehandler

Det er til enhver tid daglig leder hos oss som er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger. Vedkommende er ansvarlig for å følge opp lagring, oppdatering og sletting av alle opplysninger vi har.

Vennlig hilsen

Hermes II AS
Kystens Hus, Stortorget
9008 Tromsø, Norway
post@hermes2.no